dilluns, 7 de març del 2016

Gallina Pelada per la Font Freda

Accés: Passat Berga, en direcció al túnel del Cadí, heu de seguir la C-16 fins arribar al trencall de Saldes - Gósol. Arribats a Saldes, continueu 2 quilòmetres per la carretera cap a Gósol, haureu d'agafar un trencall a l'esquerra indicat com a Vallcebre. Quant arribeu a l'àrea de pícnic de la Pleta de la Vila hi si hi ha molta neu segurament ja no podreu continuar més endavant. Aparqueu aquí i seguiu a peu carretera amunt fins arribar al trencall de la Font Freda.

Notes: Tot el camí s'ha de seguir les marques del PR-C 79, tot i que moltes estaran tapades per la neu. Si no s'ha fet mai aquest recorregut, millor portar GPS amb el track.

Si hi ha perill d'allaus alt és millor no tornar pel Barranc de les Llobateres.

VIDEOS

Pugeu per les escales, seguint les indicacions cap a la Gallina Pelada. Passeu pel costat de la Font Freda i continueu pujant. Al poc de començar, el camí s'enfila de valent, passant per un tram de pedres soltes, just pel costat esquerra d'un barranc i més amunt sortireu del bosc al cap de poca estona. Sempre seguint marques del PR, o seguint les fites, arribareu al Les Planelles, on ja no hi ha bosc, des d'on podreu admirar el Pedraforca a la vostra esquena. Aquí segurament la neu ja serà abundant.

Continueu pujant de valent per acabar sortint als plans de la Serra d'Ensija, on al fons, al Clot d'Ensija, hi ha situat el Refugi Delgado Úbeda. Passeu pel costat esquerra del refugi i continueu pujant, amb el Pedraforca al fons. El camí desprès d'anar un tros direcció oest, fa un gir a l'esquerra per encarar-se cap a la Gallina Pelada, que tindreu a la vostra dreta, al fons.Desprès de fer un parell de rampes arribareu al Cim de la Gallina Pelada (2317m), des d'on es té una panoràmica del Pedraforca, el Cadi, Rasos de Peguera etc...

Desfeu el camí fins el refugi, i aquí seguiu direcció est, deixant el refugi a la vostra esquena i travessant tot el clot d'Ensija. Un cop a l'altre costat del clot i enmig d'una collada, seguiu la carena, cap a l'esquerra, i al cap d'una estona arribareu al cim de la Creu de Ferro (2286m). Aquí seguiu per la carena de cara avall fins que arribareu al coll del Pla d'Ensija. Aquí i just a sota del Serrat Voltor hi ha el barranc de Llobeteres, seguiu indicacions i agafeu el barranc de cara avall, un barranc abrupte i ombrívol, on gaudireu d'una distreta i divertida baixada envoltats de moltíssima neu. Aneu amb compte en aquest tram si ha perill d'allaus.

El barranc surt a la carretera, només heu de seguir-la a l'esquerra per tornar a on teniu aparcat el cotxe.