dilluns, 14 de març del 2016

Circular pel Port del Compte

Accés: Heu d'anar fins a les pistes d'esquí del Port del Compte, a uns 18 quilòmetres de Sant Llorenç de Morunys. Un cop a l'estació heu d'anar fins a l'aparcament de l'Estivella, l'últim de tots.

Notes: Vigilar el descens pel Clot Fondo, si hi ha excés de neu podria produir-se alguna petita allau.

La pujada cap al Tossal de l'Estivella es fa per un fort pendent i que segurament tindrà un bon gruix de neu.

Sortiu de l'aparcament de l'Estivella i agafeu la pista forestal senyalitzada amb l'itinerari per raquetes de color taronja. Seguiu aquesta pista sense pèrdua cap a la dreta durant 2,5 quilòmetres  aproximament. Just on la pista fa un gir fort a l'esquerra. Deixeu la pista i les indicacions que us indiquen seguir per la pista i pugeu pel dret, per una pendent que us queda just al darrere de la pista. Poc més amunt sortireu un altre cop a la pista. (si no hi veieu clar seguiu la pista, anireu a parar al mateix lloc però fent una mica més de volta). Bé, un cop a la pista de nou seguiu-la a la dreta.

Us esteu encarant cap el Cadí i el Pedraforca, les vistes són impressionants. Just enmig d'una corba a l'esquerra i trobareu un petit mirador. Des d’aquí veureu a la vostra esquena un turó que s'enfila de valent, el Tossal de l'Estivella. enfileu-vos turó amunt resseguint la seva carena. (Pareu atenció a les petites cornises que hi puguin haver). Seguint la carena i desprès de pujar per una bona rampa arribareu al Tossal de l'Estivella, des d'on ja podeu veure bona part de la Serra del Port del Compte, la Tossa Pelada al davant vostra cap a la dreta, el Pedró dels Quatre Batlles al davant una mica més cap a l'esquerra, i a baix davant vostre alguns dels desagradables remuntadors de l'estació d'esquí.

Ara dirigiu-vos cap el cim de més a la dreta, al fons. Deixeu un gran clot a la vostre esquerra i enfileu-vos per una petita pendent per acabar pujant fins a la Tossa Pelada. Un cop aquí, ja veieu més clarament el cim del Pedró dels Quatre Batlles, al davant vostre a l'esquerra. Aneu cap allà, un cop a  dalt les vistes són fabuloses. Un panells us ajudaran a saber identificar el mar de muntanyes que teniu davant vostre.

Ara seguiu cap el sud, pujant un petit turonet i tot seguit continueu per la carena, fins arribar a un vèrtex geodèsic, esteu al Cap de la Gespeguera. Un cop aquí torneu uns metres enrere fins que la carena descendeix una mica, aquí aneu lleugerament a la dreta, de cara a un petit torrent, traspasseu-lo i aneu pujant en la mateixa direcció, cap a un altre petit turó, el Cap de les Pedrusques.

Ara des d’aquí aneu cap a l'esquerra, baixant cap a un petit coll justa sota del Pedró dels Quatre Batlles. Aquí a la vostre dreta teniu un barranc, el Clot Fondo, on just al final d'aquest hi ha l'aparcament de l'Estivella. Endinseu-vos en aquest barranc, sempre seguint la llera. Aquí pot ser que hi hagi molta acumulació de neu, però el desnivell és poc pronunciat. Vigileu a la part alta del barranc, allà podria haver-hi alguna petit allau.