dimecres, 19 de febrer del 2014

Rasos de Peguera

Accés: Arribats a Berga, heu d'agafar el trencall que indica Rasos de Peguera i anar seguint les indicacions fins arribar a dalt l'antiga estació d'esquí. Aparqueu al costat de la Creu del Cabrer.

Notes: Al tractar-se d'una excursió amb neu, informeu-vos de l'estat de la neu, de la meteorologia i aneu ben equipats.

Millor si es porta un mapa, ja que amb la neu no es veu cap camí, tot i que amb el rastre i si pregunteu a alguna persona no tindreu cap mena de problema per seguir el recorregut.

VIDEOS

Panoràmica del del Serrat de l'Hospital

Sortiu de l'aparcament carretera avall, fins que a uns 50 metres veureu una pista forestal on hi ha una tanca de color verd. Passeu la tanca i si hi ha força neu, ja us podreu posar les raquetes a partir d'aquest punt, sinó és així, haureu d'anar caminant camí amunt fins que us les pugueu posar. La pista va guanyant alçada suaument, passant per la Coma dels Anyells i el bosc dels Gavatxos, fins que surt a una clariana.

Aquí us heu de decantar cap a l'esquerra, en direcció cap a La Torreta (1985m), coronada per unes antenes i un vèrtex geodèsic. Quant arribeu a la carena seguiu els fils elèctrics i arribareu al cim de la Torreta fàcilment. Un cop coronat aquest petit cim baixeu en direcció nord, vorejant la cinglera i vigilant amb els avencs. Sortireu del bosc i tornareu a sortir a la clariana que ja coneixeu, aquí heu de vorejar per la seva dreta un petit estanyol, que segurament estarà glaçat.

Un cop arribeu al petit estanyet, aneu cap a la dreta, intentant seguir la traça (si no hi ha molta neu) d'un corriol bastant enfonsat. Aneu seguint avall, passeu un tros de bosc, sortiu a una clariana, torneu a entrar a un altre tros de bosc i sortiu a una altre bassa. Aquí heu de seguir amunt, cap el Coll de l'Àngel. Un cop aquí enfileu-vos dins el bosc i seguint amunt arribeu al cim del Serrat de l'Hospital, uns dels millors miradors del Berguedà.

Ara torneu enrere, fins al primer estany gelat que us heu trobat. A partir d'aquest punt heu d'anar pujant a la dreta, fent una diagonal cap a l'esquerra, per una petita canal (marcada com a PR-C 73) que us portarà a una altre clariana on també hi ha un petit estanyol. Continueu seguint marques i fites, pujant suaument, el camí s'endinsa dins el bosc fins a surt a una altre clariana, aquí aneu uns metres a l'esquerra i arribareu al cim del Pedró, o Rasos de Baix (2051m), coronat per un bloc de pedra i un pessebre del Centre Excursionista de Berga.

Continueu recte, cap al oest i amb poca estona sortireu a una antiga pista de l'estació d'esquí, aquí agafeu-la a la dreta, de cara avall. Davant vostre teniu el cim del Salabardar o Rassos de Dalt (2077m), coronat per una senyera, cim on us heu de dirigir tot seguit. Baixeu per l'antiga pista i un cop baix de tot, a les Collades, heu d'anar cap a la dreta, anat a buscar l'entrada del corriol que puja amunt. Heu de buscar una antiga senyal amb pintura groga a l'inici del bosc. Desprès d'enfilar-vos de valent arribeu a dalt del cim, amb zero vistes pràcticament.

Un cop a dalt, baixeu pel mateix lloc per on heu vingut fins a les Collades, aquí us heu de desplaçar cap a la dreta, seguint el traçat d'una antiga pista d'esquí de fons. La pista està senyalitzada amb fletxes al arbres, però en tot cas, sempre heu de seguir la pista sense abandonar-la, travessareu antigues pistes d'esquí transversals fins que amb pocs minuts arribareu de nou a la Creu del Cabrer, punt d'inici.